Axelents succé stavas med X

Automatica är världens ledande automationsmässa och en framgångsfaktor för hela Axelentfamiljen som har varit med sedan starten år 2004. I år slog mässan alla förväntningar och rekord. Med råge!

Automatica är den viktigaste och största mässan för Axelent GmbH. I en öppen monter på 80 m2 visades X-Guard, X-Tray och det nya låset X-It. Axelent ProfiServices hade ett eget utrymme i en del av montern där maskinsäkerhet visades och diskuterades. Här visades även den nya och unika säkerhetshandboken, Axelent Safety Book. Eftersom denna bok inte delas ut hur som helst fanns den till beskådande bakom en glasmonter för att väcka extra nyfikenhet.

Automatica_stand.jpg

 

Mässrekord!
Markus Etzel, Försäljning och marknadsföring, Axelent GmbH:

”Aldrig tidigare har vi knutit så många högkvalitativa kontakter under en mässa. 25 % var internationella aktörer ifrån världens alla hörn. Antalet besökare på Automatica ökade med 30 % jämfört med 2014 och det märktes i vår monter. Vi är extremt nöjda och tillfreds med årets mässa.” 

Höjdpunkter under mässan

”Vi sponsrar den dubble världsmästaren i nordisk kombination, Johannes Rydzek, och förutom hans vinnarskidor fanns även Johannes själv på plats i montern under onsdagen. Hans medverkan samlade förutom besökare även tv-team, och det var glädjande att höra att Axelent var hans talesman under världsmästerskapet i Falun år 2015.”

Axelentfamiljen

”Vi fick uppskattat besök från olika länder ur Axelentfamiljen, bl.a. Sverige, Spanien, Storbritannien, Schweiz, Tjeckien, Ungern och Polen. Det känns positivt att tillhöra en organisation där vi hjälps åt och tar lärdom av varandra.

Avslutningsvis; Automatica 2016 var en succé för Axelent globalt och slog alla förväntningar och tidigare rekord.”

 

Ett högt uppskattat besök från danska robotnätverket, DIRA. Johannes Rydzek fanns i montern under onsdagen och drog många besökare.
UtbildningDE1.jpg)

 

Välutbildade X-ambassadörer

Axelent GmbH investerar mycket tid och kunskap på att utbilda sin egen personal. I april och juni hölls två framgångsrika utbildningar på Axelent GmbH, Stuttgart.

Harald Steidle, vd, Axelent GmbH:

”Jag är övertygad om att utbildning och praktiska övningar måste vara rutin i varje företag. Just vår personal är en av nycklarna till vår framgång.
Genom deras kunnande kan vi ge kunderna direkt-support – en stor fördel för vårt varumärke. Därför investerar jag gärna i försäljnings-, säkerhets- och produktutbildningar. Feedbacken efter utbildningarna är alltid översvallande positiv, vilket gör mig stolt och glad.”

Bild: Praktiska övningar, från vänster till höger: Arno Purtzki, Michael Friedrich, Yvonne Brunner, Jonas Predatsch

UtbildningDE2.jpg

 


Säljutbildning med teori och praktik

”I april månad gästades vi av Stefan Axelsson, exportchef, HQ, och Andreas Gotmark, försäljningschef, HQ, som utbildade säljarna när det gäller de senaste nyheterna och produkterna. Teori varvades med praktiska övningar.”

Bild: Andreas Gotmark, försäljningschef Axelent AB, berättar om X-Tray

Vill du hellre läsa X-News i PDF-format?

Läs hela X-News här! 

Relaterade artiklar

Hitta fler resurser och X-NEWS

16 dec 2016 • X-NEWS

God Jul & God Fortsättning

Vi hörs igen 2017.

16 dec 2016 • X-NEWS

Hundraårig chokladhistoria

Chokladfabriken har fått en ny uppgift. De äldsta delarna av Chokladfabriken ritades av Ivar Teng...

16 dec 2016 • X-NEWS

Automatisk dörrstängare X-Guard

Önskemål kring någon form av automatisk dörrstängare har funnits under en tid. Nu finns det en en...

16 dec 2016 • X-NEWS

Axelent Spain S.A.U. Spanska teamet växer

Den spanska marknaden tickar på och förfrågningarna accelererar stadigt. Ökad efterfrågan ställer...