Att Axelents globala kampanj varit en succé har inte gått någon obemärkt förbi. Med Axel i spetsen har Inhouse*, tillsammans med contentbyrån Glory Days, lyckats stärka varumärket och sprida budskapet om Axelent och företagets produkter världen över, något som nu uppmärksammats på Swedish Content Awards. Galan hölls i Eric Ericssonhallen i Stockholm och Axelent kammade hem ett guld och ett silver.
Swedish Content Awards är en tävling arrangerad av reklambranschorganisationen Swedish Content Agencies. För 19:de gången i rad arrangeras prisutdelningen och i år hade över 160 bidrag skickats in till tävlingen. Juryn valde sedan ut 90 bidrag som tävlade om totalt 28 priser.
I år var Axelent för första gången, tillsammans med Glory Days, nominerad i två kategorier för den framgångsrika Globala kampanjen. I kategorin "Industri & Energi" vann Axelent guld och i kategorin "Årets Sociala medier" kammande man hem ett silver.
”Det var hård konkurrens med flera stora namn i vår kategori, därför trodde vi inte att vi skulle vinna”, säger Jessica Bublies, Inhouse.
Vinsterna på Swedish Content Awards är de andra i ledet av vinster som Axelent vunnit under våren. I början av april mottog Inhouse även en utmärkelse på den lokala näringslivsgalan.
*Inhouse är benämningen på en intern reklambyrå.
Bild: Kollegor från Axelents Inhouse och contentbyrån Glory Days var på plats och mottog ett guld och ett silver på Swedish Content Awards.
Fredagen den 5 april gick årets Värnamo Näringslivsgala av stapeln, en gala arrangerad av den lokala näringslivsföreningen i Värnamo. Tillsammans med en rad olika organisationer och föreningar delades prestigefulla priser ut under kvällen och Axelent stod som en av vinnarna.
Varje år arrangeras en lokal näringslivsgala i Värnamo och i år var inget undantag. Den festliga kvällen bestod av mingel, trerätters middag och underhållning.
Ett av priserna som delades ut under kvällen var det så kallade Marknadshornet; ett prestigefullt pris inom marknadsföring. Priset delas ut av MiGR (Marknadsföreningen i Gnosjöregionen) med ambitionen att uppmärksamma och belöna ett framgångsrikt marknadsföringsarbete.
Elin Richardson & Jessica Bublies från Inhouse mottog Marknadshornet.
Priset har delats ut sedan 2013 till det företag, den organisation, förening eller person i Gnosjöregionen som under året varit bäst på att marknadsföra sig. Det handlar om att sticka ut vad gäller kreativitet och företagsamhet, att marknadsföringsinsatsen gjort ett starkt intryck och fungerat som en inspirationskälla och förebild för andra företagare i Gnosjöregionen. I år gick priset till Axelent med motiveringen:
Med en global varumärkeskampanj som sticker ut har företaget nått målet att markant öka varumärkeskännedomen. Man har med en omfattande kampanj i tre steg bland annat nått en räckvidd på hela 4 miljoner människor och en CTO på 19%. Dessutom har man skapat karaktären Axel som "välkomnar till en säkrare värld".
Vill du få tag på en specifik person? Gå till kontakta oss
Eller ring oss direkt!
Eller ring oss direkt!