Det var en gång ett företag i småländska Hillerstorp som tillverkade nätväggar. Det var de inte ensamma om. Och alla var duktiga på sitt sätt, men produkten var i stort sett densamma de olika företagen emellan. Det gjorde att kunden inte alltid var helt säker på vem man skulle välja eller varför. Inte helt sällan valde man därför det billigaste alternativet.
Företaget i Hillerstorp kände att detta nog i längden inte skulle hålla. Om allt bara handlade om ett lågt pris, skulle det innebära att alla fick jobba mer, tjäna mindre, samtidigt som man levde med vetskapen om att det kunde dyka upp någon annan leverantör som kunden fann ”ännu billigare”. Denna verklighet var inget som lockade detta företaget. Från denna dag slutade företaget att sälja nätväggar och började istället att sälja snabbt levererade nätväggar av hög kvalitet.
1999 byttes den gamla logotypen ut mot två pilar, som tillsammans bildar ett X. Syftet var att symbolisera snabbheten i hanteringen av allt ifrån inkommande ordrar och förfrågningar till färdiga utleveranser. Typsnittet i loggan skulle vara kursivt för att förstärka känslan av fart och rörelse, och färgkombinationen svart och gult kommunicerar aktsamhet och uppmärksamhet.
Läs historien om Axelent i vår bok “Om hur ett X kan erövra en hel värld” här!
Vill du få tag på en specifik person? Gå till kontakta oss
Eller ring oss direkt!
Eller ring oss direkt!